čtvrtek 30. dubna 2015

Kapacitní palivoměr, part 1/2

Většina motorek, převážně sportovních, má pouze jedno/dvou stavový palivoměr. Některé ho nemají vůbec. U SV650 je "standardní" dvoustavový pomocí dvou NTC termistorů na tyčce, vzdálených od sebe pár centimetrů.
Dvoustavový SV650 palivoměr s NTC termistory
V reálu to funguje tak, že termistory prochází proud a ty se zahřívají. Vyhodnocovací jednotka poté měří úbytek napětí na těchto termistorech (termistor je polovodičová součástka, která s teplotou mění svůj odpor, v tomto případě u NTC termistoru hodnota odporu se zvyšující se teplotou klesá).

neděle 26. dubna 2015

Jarní koupel Capricy

Při posledních úpravách na motorce jsem zaregistroval nadměrné zašpinění se. Není se čemu divit, motorka je poměrně otevřená co se nečistot týče a tak jsem se rozhodl prozkoumat nejsnadnější způsob čištění. Po důkladném studiu jsem došel k závěru, že nejrychlejší bude postříkat místa exponovaná špíně nějakým roztokem, který nečistoty rozpustí.
Výhercem se stal čisticí přípravek od švýcarské firmy Panolin, který stojí asi 300 Kč/litr v rozprašovači.
Panolin Motobike Cleaner
Přípravek je šetrný k životnímu prostředí, nic nekontaminuje apod. Takže ekoteroristi, eh pardon aktivisti, nebudou snad kvičet.
Nenarušuje ani plastové a lakované díly, což je skvělé.