středa 24. prosince 2014

Motorka chtěla na výlet a já taky!

Tenhle prosinec byl obzvláště teplý a tak by bylo naškodu, kdyby se toho patřičně nevyužilo. Po dlouhém čase bylo potřeba provětrat Capricu a poškádlit obyvatele sousedních měst a vesnic charismatickým zvukem dvouválce.
Byl to standardní výlet po vidlákově (i s Mickem), kde si postarší a otrávení lidé klepali na čela, kdo může v tomhle zimním počasí jezdit na dvou kolech. Přitom bylo krásných +13 °C, ovšem poměrně foukalo.

Zjistil jsem, že sportovní provedení mého stroje není zcela vhodné pro české tankodrom-type cesty (poděkujme předchozím vládám) a proto jsem se rozhodl pro menší úpravy do budoucí sezóny.
Jelikož SVčko je budget motorka a japonci šetřili zrovna na tlumičích, tak jízda je značně nepohodlná, v zatáčkách nervózní a až nebezpečná.
Jednoduše řečeno, předek i zadek je příliš měkký a celý stroj se dobře houpe až poskakuje (vlivem jeho nízké hmotnosti).


Rozhodl jsem se tedy pořídit nový zadní tlumič z Ninja ZX6, který se řadí mezi lepší tlumiče a jde hlavně rozumně nastavit na zkurvený český silnice.
Do předních vidlí pujdou tužší pružiny (současné mají k~0.7, na mou váhu mají být k~0.95) a olej s trochu větší dynamickou viskozitou (aktuálně je tam nějaký 15W).

S pneumatikami typu road attack nejsem moc spokojen. Jednak nedrží dle mých představ a hlavně přední vykazuje zvláštní strukturální poškození (možná jsem narazil zrovna na drbnutou směs).
Půjdou tedy nahradit buď Michelin Power 3 a nebo nějakými sportovními Pirelli. Raději přilnavost a nájezd 5k km, nežli propagovat hloupou českou vlastnost "co nejlevnější a co největší nájezdnost".
Motorka přeci není věc, na který by se mělo šetřit ale naopak - je to hobby.

Celá úprava by se odhadem měla pohybovat kolem 12-15k CZK, což je přijatelné.

Žádné komentáře:

Okomentovat