neděle 6. července 2014

100W LED pole

Delší dobu si stěžuji na málo světla při osazování PCB SMD součástkami. Bohužel standardní žárovky nedokázaly uspokojit mou potřebu dostatečně silného a koncentrovaného světla. Koupil jsem tedy 100W LED pole (studená bílá) i s čočkou a upevňovacím rámem.
Pochopitelně takto výkonný zdroj světla (polovodičový) již potřebuje adekvátní chlazení. Vzal jsem tedy chladič z nějakého Athlon64 a udělal do něj díry + závity na upevnění LED pole.
Vrták pro díru na M3 závit
Vrtání děr
Tada, trefil jsem se!
Poté přišlo prvotní zapojení pole, se zkušebním výkonem 28W...
28W příkonu
.... a svit to byl již dostatečný. Nakonec bylo třeba celý tento bastl s chladičem a větrákem přidělat na stávající lampu - pomocí jednoho duralového plechu (dva se mi dělat nechtělo).
Jasný svit
Jelikož mě jasný svit do strany velmi iritoval, by jsem nucen vyrobit si stínítko - rychle a jednoduše - z kusu alobalu.
Hotové světlo i se stínítkem
Jediná nevýhoda tohoto světla je příliš ostré spektrum použitého zdroje - je to příliš studená bílá. Někdy LED pole zkusím vyměnit za teplejší odstín.
Svit při 28 W (běžně provozuji na 12 W)
Časem si postavím PWM proudový zdroj s nějakým AVR (v současnosti je světlo napájeno z laboratorního zdroje).

Žádné komentáře:

Okomentovat