sobota 3. května 2014

Příprava na sezónu - oprava plynové rukojeti, nějaké šrouby, seřízení světel a nové plexi

Začalo se mi protáčet uchycení pravého gripu na řídítkách - za ty roky je stahovací konstrukce vymačkaná, že se to prostě protáčí. Řešení byla tři - 1) koupit nové uchycení, 2) přilepit to a nebo 3) dát tam něco k vymezení vůle.
Kus duše z kola v místě dotyku


Pro snadnou modifikovatelnost a finanční nenáročnost byla zvolena poslední verze, tj. mechanické vymezení vůle. Vzal jsem tedy kousek duše z kola a namotal ji kolem místa uchycení. Nakonec byla použito množství gumy pouze pro jednu polovinu průměru, protože s větším množstvím již nešlo uchycení nasadit a dotáhnout.
Uchycený grip
Tento systém se mi osvědčil a opakuji jej přibližně každé dva roky (to se guma vždy vymačká / povětrnostními vlivy znehodnotí).

Výměna šroubů
Další na řadu přišla náhrada toho mixu šroubů, které držely kapotáž na rámu - byl to mix různých křížových, plochých a imbus šroubů. Jelikož v podsedlovce vozím soupravu imbus klíčů, rozhodl jsem se nahradit všechny šrouby na imbus hlavu. Jelikož mám nový lak a nechtěl jsem šrouby moc utahovat (aby držely), rozhodl jsem se je přilepit lepidlem k tomu určené.
Aplikace lepidla na závity

Jemné dotahování šroubů
Přední reflektor prošel vyčištěním a vyleštěním a také byly dány nové žárovky s větší svítivostí. Nakonec bylo potřeba reflektor seřídit, aby svítil tam, kam má.
Profil světla při potkávacím reflektoru
Seřízení proběhlo hladce a rychle bez jakýchkoliv problémů. Na fotce si lze všimnout rozkladu světla vlivem Fresnelovy čočky (která je na krytu reflektoru). Je to ironické, ale seriozního japonského výrobce bych takovouto volbu na přelomu 20./21. století neočekával.
Vybalování a kontrola plexi
Nechal jsem si také vyrobit nový plexi štít v UK, protože to staré bylo již degradované od UV a nevypadalo hezky. Ničemu to sice nevadilo, ale když už je nový lak, tak ať do toho ladí i nový plexi.
Nové plexi
Z fotky si lze všimnou, že je vidět až dovnitř do reflektorů - před vyleštím to bylo takřka nemožné.
A nakonec stylová fotka víčka nádrže!


Žádné komentáře:

Okomentovat