sobota 5. dubna 2014

Caprica dostala novej filtr a olej

Každému motoru sedne jinší olej (většinou uplně něco jiného, nežli doporučuje výrobce), to ví snad každý. U motoru SV 650 se mi nejvíce osvědčil olej ELF 10W50. Celý agregát má klidnější zvuk, prostě takový, že všechno funguje bez problémů. Také se s tímto olejem lépe řadí (vyřadit z jedničky na neutral naprosto bez problému, což s předchozím Motul 10W40(50) byl občas problém).
Klíč na olejový filtr

Překvapilo mě, jak pomocí klíče na olejový filtr lze tento filtr snadno povolit. Další překvapení bylo, že starý olej nebyl zase tak černý, jak vždy bývá (výměna byla opět po 6000 km). Možná to bude tím, že ve starým oleji bylo přilito trochu Metaltecu, a tak se tak moc nevyjel.
Nicméně, předpis je předpis a olej je potřeba podle něj měnit (je to přeci vysokootáčkový motor).
Vypouštění oleje z filtru
Starý filtr
Mým překvapením (dalším) bylo, že olejový filtr je vevnitř tvořen papírem (papír má větší filtrační schopnost, nežli klasický drátěný filtr). Je to opět dáno tím, že celý agregát je velmi precizně vyroben, a tak potřebuje k provozu i patřičně čistý olej.
Osazení pro filtr na bloku motoru
Olej tlačí olejové čerpadlo z vnější strany filtru směrem do středu, odkud je přefiltrovaný olej odváděn středovým kanálkem dále do rozvodných kanálků v motoru.
Nový filtr
Na novém filtru se namaže gumové těsnění lehce olejem a dotáhne rukou. Při prvním zahřátí se těsnění k hladkému osazení motoru přisaje a dokonale těsní.
Nalívání nového oleje
Tak, a hurá na dalších 6000 km!

Žádné komentáře:

Okomentovat