středa 26. června 2013

Mám nyní motorku vybavenou Starkovou technologií!

Aneb i takhle by se dalo pojat, že mám magnet v srdci motoru.
Tony Stark po zasažení střepinami z jeho vlastní bomby vytvořil malý obloukový reaktor, kterým napájí elektromagnet umístěný v jeho hrudi. Generovaným magnetickým polem poté drží kovové střepiny (feromagnetické - pokud ne, tak používá měnící se magnetické pole a využívá vířivých proudů) dále od srdce.
Ironman oblek a Tony Stark
Jelikož mám po poslední vyjížďce podezření, že se mi ulomily kamínky na jedničkovém kolečku (a nebo se uštíply), tak tyto úlomky nejspíše plavou v oleji.

neděle 9. června 2013

Koupil sis zrcadlovku a myslíš si, jakej nejseš fotograf?

Gratuluju! Máš drahej foťák s velkou plochou čipu, standardním objektivem a k tomu hustě velkou datovou kartu. Co uděláš jako první? Rychle jdeš ven do parku, fotit květiny. Potom jdeš fotit svou holku, případně když seš zoufalec tak tři sta tisíc svých kamarádek ležící v parku na trávě, na kole, při západu slunce, při východu slunce, v poledne, v dešti (jo ještě fotíš na rychlou závěrku kapky) a pak to všechno dáváš na facebook, a každej ti to lajkuje. Proč ale? Ty fotky jsou vždy naprosto hnusné, kýčovité, bez sebemenšího nápadu, dynamiky. Jinými slovy jsou nudné a jenom zabírají místo. Snad jediné co je zachraňuje je to, že tvoje dívka/kamarádka se na nich aspoň hezky tváří. Ale to není tvůj um, nýbrž její!

Psaní závěrečné práce - bakalářky

Tři roky studia uplynuly a přišlo na řadu nějaké zúčtování tohoto dlouhého času a tím je napsání závěrečné práce, její obhájení a úspěšné absolvování státní zkoušky. Odměnou za toto snažení je titul bakalář. Jinými slovy něco, co má dneska téměř uplně každý. A přesto je kolem této skutečnosti toliko povyku.

Studium na mé alma mater (kybernetika a robotika) nebylo nikterak náročné, až snad jenom na obtížnější abstraktní matiku a vtipnými, tzv. 3 předměty v jednom, jako je třeba PSI - Pravděpodobnost, statistika a teorie informace. Takovéto předměty měly většinou pouze jeden smysl - otestovat, kolik je student schopný asimilovat informací za jednotku času. A některé, s extra nahuštěným učivem, byly občas vyučovány lidmi, kteří vůbec neuměli učit, natož komunikovat se studenty.