čtvrtek 16. května 2013

Výlet na Ještěd

Dnes konečně se našlo trochu volného času na nažhavení svíček a menší výlet. Vyrazili jsme tedy se slečnou Capricou vzhůru na romantický výlet na rozhlednu/vysílač Ještěd (asi 120 km daleko od Prahy). Bohužel než jsem se vymotal z Prahy, tak jsem se málem rozhodnul, že pojedu zase zpátky, protože pohybovat se se sportovní motorkou zacpanou Prahou je velmi nepohodlné.
Zrovna jsem v tu chvíli testoval nový GPS software - iGO Primo. Je to mnohem lepší nežli MyWay, jelikož je zde více funkcí (např. vyhledávání pomocí GPS souřadnic, více průjezdních bodů), ale hlavně rychlost navigace je mnohem větší. Také nové mapy přišly vhod. Ale nyní zpátky k cestě.
Caprica s vysílačem Ještěd

Cesta byla vskutku náročná, jelikož foukal nárazový vítr a na dálnici bez jakýchkoliv větrolamů to bylo poměrně zábavné. Dokonce jsem se i jednu chvíli vážně rozhodoval, jestli nepojedu zpátky do Prahy. Ale to se mi zase nechtělo do tý šílený zácpy, tak jsem raději pokračoval.
Na dálnici jsem dále zjistil, že mnohým řidičům dělá problém se pořádně podívat do zrcátka, jestli něco za nimi nejede. Jedu v levým pruhu (poměrně rychle) a z pravého se borec rozhodne, že chce předjíždět a drze to šoupne přede mě. No ještě že jsem čekal jeho průměrné chování a stihl včas přibrzdit. Již se těším na laďák, budu aspoň pořádně slyšet, když né vidět.
Cesta uběhla poměrně rychle, bohužel na Ještědu jsem pobyl tak 6 minut, protože tam nehorázně foukalo a blížil se déšť. Tak jsem udělal 4 fotky, pak mi chcípnula baterka, což byl signál vyrazit zpět.
Vysílač Ještěd
Škoda jen, že vysílač je tak vysoká stavba, že se mi prostě do záběru nevešel. A dál od něj jsem už jít nemohl, jinak bych asi spadnul dolů =)
Je to překrásná stavba, škoda že na fotkách vypadá tak "nově". Ve skutečnosti je to "rezavějící kus sovětské oceli". Inu, snad příště bude pěknější počasí a pobydu tam déle :)
Výhled na Liberec
Navigace obstála na výbornou, oznamuje i upozornění na úseky, kde se měří rychlost.
Cestou zpět jsem chytil trochu deště, takže jsem povrchově promokl. Pak jsem ale stihnul vyschnout, když proud vzduchu strhal všechnu vodu z oblečení.
Výhled na krajinu (bylo hodně mraků)
A to jest vše. A nyní zpět k učení se na přijímačky....

1 komentář:

  1. To jsou nádherné fotky! My jezdíme na Ještěd s přítelem každý rok na jaře. Loni jsme si náš výlet vylepšili a koupili si pobyt v tomto Treehouse. Byl to úplně skvělý zážitek. Nikdy jsem nezažila nic podobného! Všem vřele doporučuji! My si to určitě zopakujeme letos! Doufám, že už bude otevřeno.

    OdpovědětVymazat