sobota 22. září 2012

Praha a okolí

Začíná další semestr školy a tak je na čase se vydat na svoje koleje, potažmo do školy. Inu, a jelikož tehdy bylo docela pěkně, tak místo vlakem jsem nabalil věci na mašinu a jel na ní. Mimo dálnici, hezky po okreskách, neboť na dálnici bych asi nudou usnul.
zabaleno na cestu, ready to go

úterý 11. září 2012

Motomuzeum ve Znojmě a okolí

Bylo nebylo jedno překrásné slunné ráno (pravděpodobně poslední tento rok) a byla škoda ho nevyužít. Proto jsme se s Mickem rozhodli, že si dáme delší projížďku, směrem na Znojmo a jeho okolí, resp. navštívení tamních muzeí motorismu. Jeli jsme přes pěkné okresky, hezky zatáčkovité, to proto, aby Mick nemusel jeho ČeZetu 125 pořád trápit na plný plyn. Já se dost nudil, protože jsme jeli pomalu, ale vynahradily to zatáčky a pak menší tankodrom, kde jsem myslel že se mi mašina rozsype. I sám Mick poté přiznal špatný terén slovy "tyjo, tak to sem kurva nečekal".
Dvě hustomašiny a jeden hell rider

čtvrtek 6. září 2012

Caprica dostala iridiovky!

Již v Itálii jsem zaznamenal delší startování při studeném motoru, projevovalo se ovšem pouze občas. Vyjímečně i při teplém motoru. Chvíli jsem přemýšlel, co může být příčinou. Karburátor čistý, filtr čistý, olej nový... hmm, žeby svíčky? Životnost mají 12 000 km, nyní mají naježděno něco přes 9200 km, to už se musí nějak projevit! Kamarádi mi doporučili svíčky iridiové - mají tenkou centrální elektrodu, tímpádem lépe emitují elektrony i při nižším napětí a teplotě. Jednoduše řečeno, i za studena je jiskra intenzivní jako za tepla. A díky tomu, že elektroda je z iridia, tak se málo opalují a vydrží déle nežli klasické svíčky.
NGK CR9EIX