pátek 24. srpna 2012

Výlet s Mickem a jeho ČeZetou 125! A výměna akumulátoru...

Kolega Mick, když viděl, že jsem si pořídil mašinu, tak si asi po 4 letech opravil také svoje žihadlo. Nejspíš mu to už chybělo :) Inu, a jelikož stroje nemají stát v garáži pod plachtou, ale má se na nich jezdit, tak jsme si dali delší vyjížďku po zdejších špagetách. Trasa zde.
Zamyšlení se, proč to nejede
Dojeli jsme do půli plánované trasy, na autobusové zastávce v Držkové jsme vypli mašiny a čekali, než autobus vyjede následující kopcovité zatáčky, aby nás nebrzdil.
Potom Mick nakopnul svůj ďábelský stroj a vyrazil. Já otočil klíčkem, zmáčknul starter button a zhasla celá motorka.
Studování schématu, kde je asi chyba?!
 Asi půl hodiny jsem kolem toho běhal, studoval schéma, kde může být chyba a stále argumentoval tím, že japonská motorka nemůže mít problémy s elektřinou, protože ta se kazí pouze na italech, hlavně Ducati a Guzzi. Poté jsem začal být ale už zoufalý, protože symptomy nenasvědčovaly tomu, že je elektroinstalace vadná...
zoufalec...
Vypadalo to na vadnou baterku, ale proč by z ničeho nic odešla? Zavolali jsme tedy dodávku na odtah a já jel v tandemu s Mickem. ČeZetu jsme přetížili asi o 20 kilo, ale vůbec jí to nevadilo. Zatáčky jsem si pěkně užíval, protože Mick to klopí jako ďábel.
Velký smutek za japonskou baterku
Ještě ten večer jsem mašinu rozdělal a prošel do detailu celé elektro. Problém nalezen - v akumulátoru se po tolika letech provozu uklepaly elektrody, a šel teda vyhodit. V sobotu ráno se mi ještě podařilo sehnat ve Zlíně nový akumulátor značky VARTA.
Předražená VARTA, nechť slouží dalších 5 let minimálně
 K mému překvapení mi prodejce sdělil, že je to japonský akumulátor, protože VARTA motobateri nevyrábí, pouze odkupuje a dává na nich svou nálepku + navyšuje cenu za značku.
Borec dále říkal, že je naprosto normální, že se elektrody uklepou z chvíle na chvíli. Já si myslel, že je to iterativní proces, a akumulátor bude selhávat postupně (i když už v Itálii byly občas problémy se startem).
Ještěže se mi to nestalo tam...
Naháč!
 Když už jsem měl dolů tu kapotáž, vymontoval jsem i přední reflektor a svařil některé jeho části, které byly stále od mého velkého pádu rozbité a chrastily při přejezdu větších nerovností. Nyní nechrastí, spokojenost.
Nakonec jsem mašinu umyl a poté nastříkal silikonovým olejem a vyleštil. Leskne se jako nová :)
Zlatíčko moje =)

Zbytek fotek zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat