neděle 13. května 2012

Tak jsem se konečně vysekal!

Aneb jak jednou pravila jedna motorkářka "ak si kůpíš taků motorku, zabiješ sa na ní"... no nebyla daleko od pravdy :)
V neděli jsem se byl ještě před odjezdem do školy pořádně projet na mašině, a čirou náhodou jsem z kapotáže udělal naháče (dobrý, ne? :))
Miláček bez kapotáže

Dvěma slovy by se dalo říci, že jsem nezvládl řízení, ale ne tak docela. Jelikož jsem jezdil od brzkých ranních hodin (cca od 8h) a moc teple jsem se neoblekl, tak jsem za ty necelé 3 hodiny docela prochládl.
Byl jsem se projet na konec světa (Bojkovice), kde jsem ovšem zjistil, že cesta pokračuje dále (zřejmě na samotný konec vesmíru), tak jsem se ji vydal prozkoumat. Pěkná cesta, plná esíček a různých kopečků, dá se tam poměrně dobře vyřádit, ale nesmí se to přehánět :)

Za chvíli jsem to ale otočil a začal se vracet zpátky, neboť mi už byla docela zima a obloha se začala zatahovat mraky. Kousek před Pitínem jsem jel cca stovkou do pravotočivé zatáčky, ovšem z toho jak jsem byl promrzlý tak jsem poměrně křečovitě držel říditka, načež jsem ještě (ke vší smůle) dostal křeč do pravý ruky, což se projevilo mírným pootočením plynu. A jelikož SV650 je vskutku stroj živý, rázem tam bylo 130 a díky odstředivé síle jsme se oba dostali do středu silnice. Bohužel v protisměru jelo auto, tak jsem to rychle naklopil na pravou stranu, abych se vyhnul kolizi. Podařilo se, ale ne zcela přesně. Ihned následovala levotočivá zatáčka (a jelikož jsem pohled nevedl ne na následující zatáčku, tak jsem si neuvědomil, že to nemám tak doprava klopit).

Ihned jsem tedy začal opět klopit doleva, ale již jsem věděl že to moc nevyjde, protože jsme se oba nacházeli na hraně krajnici, načež jsme uklouzli rovnou do trávy / příkopu / pole. Na poslední chvíli se mi ještě podařilo strojem projet mezi stromy a poté z něj seskočit (ze zatáčky jsme vyjeli asi v 70ti).
Useknutá řadička a blinkr
Byl jsem poměrně šokován, že při obyčejném pádu do pole se useknul držák řadicí páky. Inu, asi v té rychlosti a hmotnosti mašiny byla kinetická energie vskutku velká.
Ihned jsem zavolal kamarádovi Mickovi, který vlastní dodávku speciálně upravenou pro převoz motocyklů (aneb Mick's truck). Akorát jsem ho probudil ze spánku, a to docela šokujícím způsobem "Micku, vysekal jsem sa, přijeď pro mě" :D
Za chvíli dorazil se slovy "Anube, Anube... zase ten tvůj škarpstreet?"
Naložili jsme stroj a odjeli...

Oblečení ochránilo před poškrábáním, tedy kromě levé ruky, kde se mi vyhrnul rukáv na bundě a docela pěkně jsem se sedřel. Mít ještě tak chrániče na sobě, tak si ani moc nenarazím končetiny a nic by se mi nestalo.
Sedřená ruka
 Je to docela komické, vypadám a chodím jakobych spadnul z kola, a ne z motorky při rychlé jízdě.
Nicméně, pro další ježdění plánuji si pořídit full body armor typu:
V létě se v tom dá jezdit bez bundy, v sychravějším počasí se na to dá nějaká stylová kožená bunda =)

Doma začalo oddělávání rozbité kapotáže a ostatní kontrola mašiny. Všechno je OK, kromě blinkrů, levé strany kapotáže a řadičky. Celá oprava vyjde cca na 3k a do týdne bude hotovo.
Zajímavá byla reakce rodičů, kde máti pořád opakovala slova "Co se všichni staráte o motorku, hlavní je přece že přežil!", načež kolega Tyf odvětil "Anubis, ten bude žít věčně!"... tak teď nevím zcela jistě, jak to myslel :D
Rozbitý zadní plast - pujde svařit
Oblečení dopadlo kupodivu také dobře, aneb byl to dobře promyšlený pád!
Lehce odřený kalhoty
Bunda jenom zašpiněná od trávy
Mno, asi toliko k mé druhé vysekávce. Poučení mám, respekt ze stroje mám ihned o dost větší, a hlavně mám ještě větší chuť jezdit! I když je pravda, že jsem měl docela štěstí s tím přistáním, mohlo to být mnohem horší...
Na moto ani škrábnutí, kromě plastů
Náhradní řadička objednána, plasty budou svařeny do pár dnů a o víkendu bude moto zase jezdit.
A já doufám taky, ruka se zotavuje poměrně rychle a tak si myslím, že co nevidět v ní budu mít zase sílu chopit se řídítek tohoto stroje vskutku pekelného! Je to opravdu funny motorka :) aneb jak já říkám, budeme spolu až do smrti =)


4 komentáře:

  1. Konecne? Tak dlouho to zase netrvalo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Docela jo, když každý pořád zmiňoval, že se vysekám - musel jsem jim udělat přeci radost! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ještě přežít zkoušku u Šebka a pak už se štěstím raději nepočítat ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Snad mě bude provázet síla ;) ... myslím, že jestli přežiju Šebka, tak už všechno :D

    OdpovědětVymazat